masa ibarat pedang

Wednesday, July 23, 2008

satu ceritera....

Cukup lama laman ini sepi tanpa tulisan.
untuk kali ini aku cuba juga menyempatkan diri untuk menulis sesuatu.
perjalanan harianku bukan lagi seperti dulu.kini aku punyai tambahan tanggungjawab dan amanah untuk dipikul.InsyaAllah aku mohon keberkatan dan keredhanNya untuk membawa segala amanah ini.
Syukur ke hadrat yang Esa kerana menemukan kembali aku dengan sahabat2ku di sem yang baru ini dalam keadaan sihat walafiat. namun ada sesuatu berlaku pada seorang sahabat. Alhamdulillah kehadirannya kali ini membawa satu perubahan yang bermakna buat dirinya.
Satu pengharapan dariku semoga perubahan ini akan berterusan. semoga diri sahabat mempunyai kekuatan untuk semua itu. sebenarnya sangat sukar untuk kita seorang manusia yang punya hati dan perasaan y didalangi nafsu ini untuk berubah, namun aku percaya sahabat mampu membina semua kekuatan itu.
Kuasa Ilahi itu memang menakjubkan. Dia mampu membuka segala hijab di hati manusia yang dikehendakinya sekejap saja. Sebagai teman aku mendoakan sahabat akan terus Istiqamah dalam jihad ini. Buatlah keputusan yang terbaik untuk kebaikan diri sendiri. Andai terasa lemah jangan lupa dekatkan diri pada yang Kuasa. InsyaAllah diri sahabat sentiasa dipayungi rahmat dan keredhaanNya.........
Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.... ameen Ya Rabb...

"AKU CINTA PADA MU KERANA DUA SISI CINTA...AKU CINTA AKAN DIRIMU.. AKU SELALU MENGINGATI MU,BUKAN YANG SELAIN MU ..ADAPUN CINTA KERANA ENGKAU PATUT DICINTAI ..AKU TIDAK MENGETAHUI ALAM SEBELUM AKU TAHU AKAN DIRI MU..TIADA PUJI DALAM HAL INI,DAN ITU BAGI DIRI KU.. TETAPI..PUJI DALAM HAL INI ,DAN ITU ADALAH HANYA UNTUK MU..YA RABB"

No comments: